Gerriët van Zuthem is al jarenlang actief in verschillende onderwijsrollen. Vanuit haar expertise en ervaring weet ze exact welke uitdagingen er spelen in het onderwijs.
Deze uitdagingen wil ze graag aangaan met haar bedrijf en kwam naar ons toe met de vraag: Zouden jullie mij willen helpen mijn bedrijf vorm te geven? Met als doel om verbinding te creëren tussen het onderwijs en het bedrijfsleven.
Aan ons dus de taak om haar ambitie te vertalen naar een passende naam, merkstrategie, merkidentiteit en website.
Leuk feitje: Wist je dat Bildning ‘vorming’ betekent in het Zweeds? 🇸🇪
Deze naam sluit perfect aan, omdat ze in Scandinavië voorloper zijn in het ontwikkelen van het onderwijs. Daarnaast is vorming van mensen natuurlijk hét voornaamste doel in het onderwijs.
Voor ons een toffe opdracht waarbij we een mooie bijdrage konden leveren aan de ‘vorming’ van Bildning. 😉
In twee sessies hebben we de purpose, visie, missie en kernwaarden achterhaald en vastgelegd.
De merkessentie vormt de basis en de richting van het merk.
Wij gebruiken het als basis voor de merkidentiteit, content en andere brand assets.
Het zorgt voor richting, consistentie en rust. Essentieel in de opstartfase van een bedrijf en merk!
De merkessentie staat. Nu is het tijd voor een naam die deze essentie precies vertaalt.
Tijd voor deskresearch!
Wat bestaat al? Wat is onderscheidend?
Bildning betekent 'vorming' in het Zweeds.
Scandinavië loopt voorop in de ontwikkeling van het onderwijs.
In het onderwijs is het voornaamste doel: vorming van mensen zodat ze kunnen bijdragen aan de maatschappij.
Need to say more?
Het logo is simplistisch en bevat een toegankelijk font. De L vormt tevens een beeldmerk dat gebruik wordt om ontwikkeling te duiden:
Een constante loop met ups-and-downs
Tot slot is merkidentiteit van Bildning vertaald naar een pakkende website. Wij verzorgden de art-direction op de website op basis van de brandbook.