Goede ideeën
uit Zwolle.

Wij maken menselijke merken. 

Een menselijk merk is een merk dat denkt en praat, en zich daardoor kan verbinden met mensen. 

Home
Over ons
Team foto 2025 10 27 082911 gvxr
Brainstormsessie

Wat we doen

Wij bouwen menselijke merken. 

Klinkt gaaf en interessant, al zeggen wij het zelf. 

En nu de duidelijkere - minder sexy - omschrijving van ons werk: wij zorgen dat mensen in één oogopslag het juiste gevoel en idee hebben bij een bedrijf. En dus een merk. 

Dit is handig, want zo weten mensen precies wat ze aan jou product of dienst hebben. 

Dit doen we voor start & scale-ups door heel Nederland. 

Dit kun je van ons verwachten

We werken samen vanuit drie kernwaarden: 

We geloven in partnerschap 

Onze klanten zijn geen klanten, maar partners. We houden elkaar scherp. Kritisch, eerlijk en altijd met het gezamenlijke doel voor ogen: jouw merk sterker maken, je marktpositie verstevigen en je identiteit helder krijgen.

We geloven in creativiteit

Maar niet als loos begrip. Creativiteit betekent voor ons: jouw context begrijpen en er met een frisse blik naar durven kijken. Zo vinden we oplossingen die anderen niet zien.

We geloven in humor

Omdat bedrijven en merken bouwen al serieus genoeg is. Humor maakt licht, luchtig en vooral: menselijk.

TPM Chi Chi 3 Image 1

Als zij het zeggen...

Gerrit visser
Gerrit Visser Etran
Etran

"De Positie heeft mij geholpen bij de uitwerking van het concept voor mijn bedrijf. Ze hebben het volledige concept aangepakt. Van het bedenken van de naam, bepalen van de merkstrategie, de huisstijl tot aan het vertalen van de branding naar de website. Super blij en tevreden met het eindresultaat. De Positie blinkt uit in creativiteit, professionaliteit en ontzorgen. Ze weten als geen ander hoe je een bedrijf moet lanceren en positioneren, zowel online als offline. "

Jannika uitslag
Jannika Uitslag Generatie Morgen

"Generatie Morgen heeft de De Positie ingeschakeld om ons merk volledig op de kaart te zetten. Als start-up wilden wij met een fris, modern en eigenwijs brand komen waarmee we een positieve impact maken op het HR werkveld. De Positie heeft dit perfect vertaald en vanuit een sterke merkstrategie een merkidentiteit neergezet. De Positie bracht onze ambities en missie tot leven in de vorm van een prachtig brand. De reacties op onze branding zijn erg positief en we merken dat het goed aanslaat bij onze doelgroep van innovatieve HR professionals."

Arthur profielfoto
Arthur Schouten Speak and Spoke
Logo Speak And Spoke kleur

"De Positie heeft mij geholpen bij de ontwikkeling en positionering van mijn bedrijf. Ze durven met een kritische blik naar je idee te kijken en geven advies dat echt verder helpt. Dankzij hun deskundigheid en creativiteit is er een sterk en aansprekend eindproduct ontstaan. Samen kijken ze hoe jouw bedrijf kan uitgroeien tot een succes."

Rutger Veerman profiel
Rutger Veerman Phillow

"De Positie heeft mij geholpen bij het opbouwen van onze eigen slaaplijn. Ze hebben mij van A-Z ontzorgt en ook positief verrast met het resultaat! De reacties op het merk zijn zeer positief en het merk is duurzaam ontworpen. Met de perfect uitgewerkte Phillow Brandbook met de bijhorende Phillowsofie hebben wij voldoende handvaten om ons mooie & nieuwe merk verder uit te gaan bouwen de komen de jaren! "

Jorg bolder
Jorg Bolder IV experts
IV experts afzender fc

"Vanaf het eerste moment voelde de samenwerking heel persoonlijk. Er werd echt geluisterd naar onze wensen, en door hun manier van doorvragen wisten ze precies te achterhalen wat we écht nodig hadden ook op punten waar we zelf nog niet over hadden nagedacht. Ze denken continu met je mee, zowel op inhoud als op strategie, en dat maakt dat je verwachtingen hoog zijn. Het mooie is dat ze die verwachting ook weten te overtreffen. Het hele proces ging niet alleen snel en soepel, maar ook met oog voor detail. Daarbij dachten ze actief mee over hoe we onze doelgroep het beste konden bereiken. De communicatie verliep vlot en helder, en we voelden ons op elk moment serieus genomen."

het
team

Esmee

Esmee van den Brink

ontwerp. concept

Onze plaatjesmaker Esmee is designer in hart en nieren. Ze denkt in beelden, is creatief én gestructureerd (ja, deze combinatie kan dus gewoon) en heeft een zwak voor kleur. Gaat de muziek aan, dan staat ze niet stil. Ohja, geen hond passeert ongezien. Zonder uitzondering.

Melissa

Melissa Vermaning

contentstrateeg

Onze Gen-Z'er. Solliciteerde bij ons in het Chinees, maar kan helemaal geen chinees. Is een fashionista, snapt als geen ander hoe content op verschillende kanalen werkt en is niet bang om zelf voor de camera te stappen. 

Lois

Loïs Vonkeman

afstudeer stagiair

Onze frisse blik, Loïs, is een enthousiaste CMD-student die momenteel afstudeert. Ze leert graag nieuwe dingen en doet dit graag gestructureerd, maar is ook iemand die houdt van gezelligheid. In haar vrije tijd bezoekt ze graag museums, doet ze een drankje en speelt graag spelletjes.

Lotte

Lotte Pieck

ontwerp. concept

Powerwomen. Lotte is onze rots in de branding als het aankomt op creatieve concepten en state-of-the-art  vormgeving. Zal wel met haar achternaam te maken hebben. Ze steelt de show op het schoolplein met te gekke kinderfeestjes voor een van haar drie kids. Is (ver)zorgt tot in de puntjes. Zichzelf, haar werk, haar planning, alles!

Jacob

Jacob Heidstra

ontwerp. concept. co-founder.

The creative. Jacob a.k.a Kobe ziet overal een creatief concept in. Om deze reden is hij verantwoordelijk voor alle creatieve concepten voor onze klanten. Zijn pitches zijn meedogeloos, waardoor hij regelmatig Kobe Draper wordt genoemd. (if you know, you know). 

Martijn

Martijn Ruitenberg

strategie

co-founder

The man with the plans. Martijn is verantwoordelijk voor de strategieën van onze klanten. Hij weet van twee meter afstand welk horloge je draagt en vindt het soms jammer dat hij zijn agency niet in de jaren 60' runt. (Mad Men fans weten waarom!).