2909 de Po V Rbril 23

Speak and Spoke

Merkstrategie
Merkidentiteit
Website
Bekijk case
Home
Ons werk
Speak and spoke
2909 de Po V Rbril 2

De positie van 
Speak and Spoke

Arthur Schouten had een idee: hoe kan ik mijn jarenlange ervaring als taal- en interculturele trainer inzetten om taal- en interculturele problemen op de werkvloer op te lossen?

De uitdaging:

  • Lastig om deze doelgroep te trainen door de aard van het werk (vaak in ploegendienst).
  • De verschillende culturele achtergronden en daardoor verschillende ontwikkel behoeften
  • Veel traditionele taalbureaus werken klassikaal en voelen als 'verplicht nummertje' voor de deelnemers.

Zijn oplossing? Via virtual reality op maat gemaakte taal- en interculturele trainingen verzorgen waar deelnemers in échte scenario's, spelenderwijs leren. Op eigen tempo, in eigen tijd. 

2909 de Po V Rbril 17

Name your baby

Het idee was er. Maar hoe ga je dit positioneren? Hier kwamen wij aan boord. Een droomopdracht, want we mochten vanaf het begin meedenken. En het begint bij de naam. 

Voor het creëren van een naam duiken we altijd in de context. We formuleren de waardepropositie van het bedrijf en duiken in de wensen en behoefte van de klanten en gebruikers. 

Voor Speak and Spoke zijn we in de taalles van vroeger gedoken. Hoe je rijtjes moest opdreunen van engelse meervoudszinnen. 

2909 de Po V Rbril 3

Speak, spoke spoken. Weet je nog? En hoe, laten we eerlijk zijn, vreselijk het was om dit te moeten leren zonder dat je wist hoe je ze eigenlijk moest toepassen. 

Dat gevoel van weerstand om te leren, het gevoel dat je verplicht bent om rijtjes te stampen, dat wil Speak and Spoke volledig wegnemen.

Dus nooit meer rijtjes stampen, maar op jouw tempo en jouw manier leren over nieuwe talen en culturen. Om daarna beter je werk te kunnen doen. Dat is Speak and Spoke. 

2909 de Po V Rbril 12

De merkstrategie 

Okay, de naam is geboren. Nu de merkstrategie nog. De waardepropositie hebben we al ingevuld, maar waar staat het bedrijf voor? 

Via een cardsortingsessie hebben we de kernwaarden van Speak and Spoke achterhaald. Daarna zijn we aan de slag gegaan met het formuleren van een passende purpose, visie en missie. 

En als kers op de taart hebben we de positionering aangescherpt: op welke doelgroepen gaat Speak and Spoke zich de komende jaren focussen, en op welke dus ook niet. Want positioneren = kiezen. En kiezen = winnen. 

Logo

De merkidentiteit

Naam? *check* Merkstrategie? *check*

Nu tijd voor de merkidentiteit. We starten altijd vanuit een logo, huisstijlkleuren en font. Die presenteren we, en bij akkoord werken we de rest van de merkidentiteit uit. 

Dit gaat om beeld- en vormentaal, fotografie, tone-of-voice en tot slot: de merkmiddelen.

Bij Speak and Spoke was het de uitdaging dat de merkidentiteit goed toepasbaar moet zijn in een virtual reality omgeving, op een website maar ook in fysiek drukwerk voor lesmateriaal. 

2909 de Po V Rbril 8

Borgen en toepassen 
van het merk

Voor start-ups werken we vaak enkel de broodnodige merkmiddelen uit, en werken we vanuit behoefte nieuwe merkmiddelen uit.

Voor de start van Speak and Spoke is een strak webdesign essentieel, een enthousiasmerende pitchdeck essentieel, maar ook social templates en visitekaartjes.  

Alle merkonderdelen van Speak and Spoke zijn vastgelegd in een digitaal brandbook. Zo is het merk klaar om te groeien, terwijl de consistentie altijd geborgd wordt dankzij het digitale brandbook. Wel zo handig. 

Als zij het zeggen...

Arthur Schouten Speak and Spoke

De Positie heeft mij geholpen bij de ontwikkeling en positionering van mijn bedrijf. Ze durven met een kritische blik naar je idee te kijken en geven advies dat echt verder helpt. Dankzij hun deskundigheid en creativiteit is er een sterk en aansprekend eindproduct ontstaan. Samen kijken ze hoe jouw bedrijf kan uitgroeien tot een succes.

Zin om aan de slag te gaan met je merk?

Wij ook! Neem vrijblijvend contact op

Mail ons via hallo@depositie.nl