Wil je meteen door naar...
Maar denk eens na.
André van Duin hoeft nooit te zeggen dat hij grappig is.
Siffan Hassan hoeft niet uit te leggen dat ze snel is.
En Suzan & Freek roepen ook niet dat ze muzikaal is.
Als het waar is, zien mensen het zelf wel.
Als je het zélf moet blijven herhalen, voelt het eerder als een reclametrucje.
Alsof je het probeert goed te praten.
Alsof je jezelf nog moet overtuigen.
Een label is makkelijk geplakt. Iedereen kan “innovatief” of “authentiek” op een website zetten. Maar een label is pas iets waard als anderen het vanzelf bevestigen. Het verschil zit in bewijs. Niet in wat jij roept, maar in wat mensen over je vertellen als jij de kamer uit bent.
Mensen kijken niet naar je slogans, ze kijken naar je gedrag. Naar hoe je met klachten omgaat. Naar hoe je omgaat met medewerkers. Naar of je afspraken nakomt. Dáár bouw je een reputatie mee. En dát bepaalt of je merk overeind blijft – niet het label dat je zelf bedacht hebt.
Noem jezelf geen visionair, bewíjs dat je vooruitkijkt.
Noem jezelf geen creatieve koploper, laat het zien in wat je maakt.
Noem jezelf niet klantgericht, maar wees het in elk contact.
Want het sterkste merk is niet het merk dat roept wie het is.
Het is het merk waar mensen vanzelf over praten.
En dát is precies het soort menselijkheid waar je mee wint.
Bel ons via +31 6 10 75 25 51 of stuur een mailtje naar hallo@depositie.nl